sobota, 28 lipca 2012

Mus owocowy


Nie wiem jak najtrafniej nazwać ten deser, nie do końca jestem pewna nazwy - mus owocowy.. to taka pianka owocowo-jogurtowa. 
Lato to jedyna okazja, aby się najeść świeżych owoców na zapas, tym bardziej, że mamy w czym wybierać. Targowiska biją blaskiem kolorów z owoców i warzyw. Jestem fanką owoców leśnych, dlatego po raz kolejny, kiedy robiłam zakupy na bazarku wybór padł na jagody i maliny. Teraz kiedy ilość jagód na targach jest ogromna (jestem na prawdę pod wrażeniem dostępności tych owoców) a ich cena z każdym dniem maleje, warto to wykorzystać, bo kiedy jak nie teraz? Pomysł co by z nich zrobić, przyszedł mi do głowy w drodze z targu do domu i jest bardzo prosty a zarazem jest dużym urozmaiceniem dla tradycyjnej galaretki z owocami czy samych owoców. 

składniki:
0.5 litra jagód
opakowanie malin
duży jogurt naturalny Bakoma 0% cukru, 0% tłuszczu 
łyżka miodu 
1 galaretka malinowa 

Jagody i maliny płuczemy, wrzucamy do miski i dodajemy łyżkę miodu. Potem wszystko ładnie miksujemy blenderem. Do rozdrobnionych owoców dodajemy opakowanie jogurtu i ponownie wszystko miksujemy. Teraz przygotowujemy galaretkę- rozpuszczam ją w pół szklanki wrzącej wody i mieszamy aż się rozpuści, potem studzimy. Jak już galaretka będzie w temperaturze pokojowej to powoli dolewamy ją do owoców z jogurtem, energicznie wszystko mieszamy. Kiedy wszystko się połączy to rozlewamy mus do miseczek/ kieliszków. Wkładamy do lodówki na około godzinę. Po upływie tego czasu deser powinien być już stęgnięty i możemy od razu jeść, ale  smaczny  jest także następnego dnia:) 
Bardzo mnie zaskoczyło to, że był strasznie owocowy, spodziewałam się, że będzie mleczny przez dodatnie jogurtu, ale jogurt tylko zwiększył ilość mus, a w smaku był prawie nie wyczuwalny. 

Polecam na upalne dni, bo jest to strasznie orzeźwiająca przyjemność i bardzo zdrowa, co przy deserach zdarza się nie często:) Owoce możemy  zmieniać dowolnie, tak samo jak smak galaretki:) 













Miłego weekendu:) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz