sobota, 4 sierpnia 2012

Flądra w sosie cytrynowo- koperkowym


Od zawsze lubiłam podejmować wyzwania, tym bardziej te kulinarne, więc przyszedł czas, abym zmierzyła się z rybą oko w oko i to sam na sam. Nigdy nie byłam fanka ryb, ani w jedzeniu ani w ich przyrządzaniu, lecz od zawsze byłam świadoma co niestety tracę. Na temat dobrych właściwości ryb można by pisać bez końca, bo naprawdę jest o czym. Dietetycy biją na alarm aby jeść ryby 2-3 razy w tygodniu ponieważ zawierają dużą ilość dobrze przyswajalnego białka oraz kwas omega 3. Są też źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Ja wybrałam flądrę bo akurat ją miałam w zamrażalniku.  Na początku nie wiedziałam co z nią zrobić, więc postawiłam na klasykę czyli z cytryną i koperkiem z odrobiną śmietanki:) Obiad był wyborny :)

Składniki:
  • Flądra
  • 4 cytryny
  • Oliwa z oliwek
  • Pęczek koperku
  • Kubeczek słodkiej śmietany 30% ZOTT
  • Pieprz, sól
  • Butelka białego wina


Rybę rozmroziłam, opłukałam i rozłożyłam na blaszce do pieczenia. Dodałam przyprawy, oliwę, cytrynę pokrojoną w plasterki i koperek.  Wszystko to wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180stopni. Po upływie 30 minut, wyciągnęłam ryby z piekarnika i delikatnie zalałam śmietanką(którą wcześniej połączyłam z koperkiem i przyprawami). Piekłam jeszcze przez ok. 30 minut.
Koniecznie podawać z białym schłodzonym winem :)













2 komentarze:

  1. o my goodness! a to flądra, chyba czas zabrać się za obiad . . . wygląda pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. taką pyszną flądrę to bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń