piątek, 17 sierpnia 2012

Szaszłyki


Moi drodzy, nie chcę tego mówić, ale chyba muszę.. Wakacje powoli dobiegają końca. Na moim komputerze jest jeszcze kilka zdjęć letnich dań z warzyw i owoców, więc trzeba się zabrać za ich wykorzystanie i to prędko.
Dzisiaj proponuję coś.. coś na grilla. Przysłowiowa rodzina Kowalskich, każdy ciepły weekend sierpnia spędza na działce, oczywiście z grillem bo jak by inaczej? I bardzo dobrze, bo tylko w wakacje możemy z niego korzystać i to na łonie natury. Jednak jestem przeciwko tłustej kiełbasie i skrzydełkom więc proponuję szaszłyki z warzyw, ale spokojnie Panowie.. mięso też się znajdzieJ Nawet skuszoną w sklepie mięsnym, dodałam odrobinę boczku, który oczywiście nie jest niezbędny.
 składniki: 
  • 2 papryki
  • 1 średnia cukinia
  • 1 pora
  • 1 duża pierś podwójna z kurczaka
  • 30 dag boczku wędzonego
  • Oliwa
  • Przyprawy
  • Patyczki
  • 30 dag dużych pieczarek
Warzywa obieramy, myjemy i kroimy na paseczki. Mięso kroimy na kosteczki i dodajemy do niego oliwy i ulubionych przypraw (ja wybrałam curry i gyros).  Boczek także pokroić w cienkie plasterki Jak już wszystkie składniki mamy gotowe to zaczynamy nakłuwać warzywa i mięso  na patyczek, na przemian.  Z tej ilości składników wyszło mi 7 szaszłyków i wystarczyło dla 3 głodnych dziewczynJ Po przygotowaniu ich w domu trzeba je dobrze zapakować i przetransportować na miejsce naszego grillowania. Wrzucać na rozpalonego grilla. Czas przygotowania to ok. 30 minut.













2 komentarze:

  1. Dokładnie, pierwsze co pomyślałam to jakie kolorowe one są ;) Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń