środa, 18 lipca 2012

Na dobry początek.. propozycja na śniadanie:)

kanapki z twarogiem i pomidorem: 
Od kiedy pamiętam zawsze towarzyszył mi ser biały w różnych wydaniach. Kiedy byłam mała babcia przygotowywała mi gzik z pomidorem a ja pożerałam go tak szybko jak się dało:) Można go przyrządzić tak na prawdę z wszystkim : czosnek, cebula, szczypiorek, zioła, pomidor, rzodkiewka.. co kto lubi:) W połączeniu z warzywami to solidne i wartościowe śniadanie.. wapno i witaminy- czego chcieć więcej? 
Dzisiaj proponuję twaróg z ziołami na kanapce razowej z pomidorem:

składnik


  • twaróg 0% tłuszczu ( sierpc Vitea) 
  • jogurt naturalny( ja wybrałam Biotrend z Lidla)
  • zioła: ja użyłam akurat świeżej bazylii, mięty, oregano, tymianku z własnej doniczkowej uprawy:) 
  • pieprz, sól
  • chleb razowy/graham 
  • pomidor 

przygotowanie: 
Zioła płuczemy i drobno kroimy i wrzucamy do miseczki, dodajemy serek biały i jogurt, wszystko powoli dokładnie mieszamy.. aż dojdziemy do jednolitej konsystencji, teraz tylko przyprawiamy solą i pieprzem. Potem nakładamy na kanapki i dodajemy plasterki pomidorów iii mamy świetne, szybkie i pożywne śniadanie:)

Wybierając ser 0%(albo 2,5%)  i jogurt naturalny o niskiej zawartości tłuszczu (od 0-3%) produkty te stają się przyjazne dla naszego zdrowia i możemy jeść je do woli ponieważ zawierają dużo wapnia który jest niezbędny. Taki gzik przygotowany własnoręcznie czy to z ziołami, pomidorami czy z cebulą jest dobrą alternatywą dla gotowych kupnych serów twarogowych z dodatkami czy serków topionych z  których warto czasami zrezygnować na korzyść czegoś równie smacznego ale za to zdrowszego:) 
Zachęcam także do wyboru ciemnego pieczywa zamiast jasnego. Na rynku znajdują się mnóstwo rodzajów chleba i jest na prawdę z czego wybierać.

a teraz wizualizacja dzisiejszego śniadania:  


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz